Oudenaarde 1708: een stad, een koning, een veldheer


Dit weekend vind te Oudenaarde (en omgeving) de historische evocatie plaats van de slag bij Oudenaarde.  300 jaar na de slag, wordt dit nagespeeld door om en bij de 300 personen, uitgedost in de uniformen van toen.

Vandaag werd het tentenkamp opgeslagen in de buurt van de markt.  Zaterdag en zondag zijn er optochten en wordt de slag nagespeeld.

Slag bij oudenaarde tentenkamp

3 Reacties op “Oudenaarde 1708: een stad, een koning, een veldheer

  1. Ik zal er ook zijn zaterdag, en ik probeer ook wat foto’s te maken! Ik hou je blog in de gaten 😉 !

  2. Ik kan der helaas zelf niet bijzijn; familiefeesten en andere verplichtingen. Heel het weekend bezet.
    Spijtig, ik had het graag gezien.
    Ik hou dus jouw blog in de gaten 😉

  3. Hoe cool 🙂 !

    Spijtig dat het zo ver weg is voor mij…

Plaats een reactie