Airshow Florennes 2008


Al van kindsbeen was ik geinteresseerd in en gefascineerd door vliegtuigen. Aangezien er vorig weekend op de luchtmachtbasis van Florennes een international Airshow ge-organiseerd werd, was het tijd voor mij om die oude interesse nog eens van onder het stof te halen:

De F5 Tigers van het Turkse demo-team ‘Turkish Stars’ :

Turkish Stars

Turkish Stars

Een Belgische F-16 ‘Fighting Falcon’ van het 1ste Sqn in een speciaal jasje:

F16 Florennes 1st Sqn Stingers

F16 Florennes 1st Sqn Stingers

De Patrouille de France gaf het beste van zichzelf:

Patrouille de France

Patrouille de France

Patrouille de France

Patrouille de France

Patrouille de France

Patrouille de France

Ralph ‘Sjeik’ Aerts demonstreert de Nederlandse F-16

F-16 Fighting Falcon

F-16 Fighting Falcon

F-16 Fighting Falcon

F-16 Fighting Falcon

… na al die bezoekers moet de E3 AWACS natuurlijk ook weer schoongemaakt worden:

E3 AWACSVoor de mensen die er niet genoeg van krijgen: meer foto’s vind je op mijn recent geopende Flickr account in deze set.

Jammer genoeg was mijn bestelde 70-300mm objectief nog niet geleverd, dus moest ik me ‘behelpen’ met slechts 200mm.

Commentaar & kritiek is zoals altijd, welkom.🙂

6 Reacties op “Airshow Florennes 2008

  1. Zeer mooie foto’s, jammer dat ik daar zelf niet was.

  2. Ga je ook naar Koksijde? Ik ging daar vroeger vaak naartoe (papa is militair) … Er staat daar ook altijd heel wat!

  3. Prachtige foto’s! Mijn complimenten

  4. @Laurent-Jonathan: thx, ’t was zeker de moeite. Maarja, ik vind een airshow altijd de moeite.

    @R.becca: Ik ben in het verleden (tussen 1991 & 2005) meerdere keren naar Koksijde geweest, maar dit jaar ga ik verstek laten gaan. Het is geen airshow zoals vroeger, maar een air-day (1 dag dus ipv een weekend), en het gaat door op een woensdag of een donderdag dit jaar.

    @mindmerle: thx.

  5. tzijn “kunst”foto’s (what’s in a name anyways), maar eerlijk is eerlijk: hoedje af hoor – knappe foto’s voor elke vliegtuigliefhebber!!!

  6. Nog even een late reactie: wat een scherpe foto’s!

Geef een reactie

