Hersenhelften


Welke hersenhelft gebruik jij het meest ?
Doe hier de test.

Bij mij draait de afbeelding in tegen-wijzerzin, wat betekent dat ik vooral m’n linker hersenhelft gebruik.

Ik weet van 2 mensen die linkshandig zijn, dat zij de afbeelding in wijzerzin zien draaien; wat best logisch is, aangezien linkshandigen vooral de rechterhersenhelft gebruiken.

Hoe zit het met u ? Gebruik jij meer je linker- of je rechterhersenhelft ?

7 Reacties op “Hersenhelften

  1. Ik zie de dame in klokwijzerzin draaien. Na enkele pogingen slaagde ik er maar niet in om ze de andere richting uit te zien draaien. Ben ik nu gevoelloos ? Lijkt me een erg simpele test om dergelijke dingen te concluderen. Toch best bizar dat andere mensen het anders zien. Het kan natuurlijk ook puur bedrog zijn en gebaseerd op een random generator ofzo .. Wiet weet ..

  2. Een random generator is het volgens mij niet, aangezien je op een tragere pc de indruk kunt hebben dat ze eens links en dan weer rechts draait.

    Waarschijnlijk heeft het te maken met het ontbreken van diepte; waardoor je niet kunt zeggen of het been nu voor of achter het lichaam passeert, en afhankelijk van hoe je ze ziet bewegen, gaat men er van uit of je nu vooral links- of rechts gebruikt….

    Of je veel waarde aan zo’n ‘test’ moet hechten is natuurlijk weer iets anders.๐Ÿ™‚

  3. Ik had de ronddraaiende dame al bij Imke gezien. Ik zie ze met de klok meedraien, alhoewel de eigenschappen voor links- en rechtsdenkers niet overeenstemmen en eerder gemengd zijn bij mij. Waar duidt dat dan weer op?๐Ÿ™‚

  4. Euh echt? Zou wel eens kunnen๐Ÿ™‚

  5. hmm, vreemd. Eerst zie ik de dame in tegenwijzerzin ronddraaien en na een tijdje draait ze voor mij in wijzerzin.
    Ik begin er zowaar van te draaien!

  6. Ik zag het beeld eerst met de klok meedraaien maar toen ik de lijst van de linkerhelft gebruikers ben beginnen lezen begon het beeld de andere richting te draaien(freaky) ik heb me er even met bezig gehouden en toen ik in men hoofd inbeelde welke richting ze draaide en dit dan eve vasthield en dan weer naar het echte beeld zag was het veranderd naar de richting die ik in men hoofd had

Geef een reactie

