Canon 40D


Op Gathering of Tweakers, het forum van Tweakers.net lees ik net dat Canon binnenkort (20 september) een 40D zou bekendmaken / lanceren.
Dit nieuws is gelekt bij Amazon.

Als ik de specs zo bekijk, dan is dit het antwoord van Canon op de D200 van Nikon.

  • ISO in de viewfinder altijd zichtbaar
  • 6.5 fps
  • 10.1 megapixels
  • Live View
  • 3″ LCD

Als ik vorig jaar geen Nikon D200 had gekocht, dan denk ik dat ik het nu wel zou weten.
Nu maar hopen dat de geruchten die al een tijdje de ronde doen, en waarin gezegd wordt dat ook Nikon ergens in de komende week een aantal nieuwe camera’s lanceert waarheid zijn, want dit heeft Nikon echt nodig wil het de concurrentie met Canon blijven kunnen aangaan.
Ik hoop dat Nikon een antwoord heeft, en volgende week komt met een aantal nieuwe toestellen voor hun semi – pro en pro line-up die kunnen tippen aan de Canons wat betreft ruisgevoeligheid en eventueel ‘Full Frame’.

Overstappen van Nikon naar Canon is voor mij nu niet echt een slimme zet (financieel gezien), maar ooit moeten ze toch met nieuw materiaal komen. Anders komt het er ooit wel eens van, van dat overstappen.

5 Reacties op “Canon 40D

  1. En blijkbaar komt er in december ook een 1Ds MK III
    klik

  2. Een gevoelig verbeterde autofocus zou mij over de lijn trekken om zo’n nieuwe 40D te kopen – zo’n liveview en groot LCD schermpje zijn mooi, niet meer en niet minder.

  3. Jeroen: welk toestel heb je dan nu, en wat scheelt er met de auto-focus ? Ik heb vernomen dat er wat problemen waren met de autofocus van de Canon 1D MKIII. Hebben andere Canon toestellen dan ook problemen met de auto-focus ?

    Ik ben zelf Nikon-gebruiker, en ik hoop dat Nikon gauw (deze week) met een antwoord komt op de recent aangekondigde (en gelanceerde) top en subtop modellen van Canon (40D, 1D MkIII, 1Ds MkIII).

  4. Pingback: Nieuwe Nikon DSLR’s « Frederik Gheysels’ Foto-Log

Geef een reactie

