Canon.


Ik ben aan het denken om Canon te kopen.

Nee, ik ga niet overstappen van Nikon naar Canon zoals zo velen dat nu wel doen; Ik denk erover na om aandelen van Canon te kopen. Het is een gezond bedrijf, en als je ziet hoe ‘in’ (digitale) fotografie nu is … het is booming business.
Tel daarbij op dat Canon toch wel de ‘gorilla’ is in de markt van digitale foto-toestellen; een belangrijke speler is op ’t gebied van (foto) printers, en er de laatste tijd nogal veel mensen van Nikon naar Canon overstappen, dan denk ik niet dat het een onverstandige zet is.

Of toch?

2 Reacties op “Canon.

  1. Ik heb een tijdje geleden ook met de idee gespeeld om naar Canon over te stappen. Ik heb bij een kennis een full-frame 5D met 24-105 kunnen testen. Maar vanwege het betere flitssysteem en de doordachtere menustructuur bij Nikon heb ik van dat plan afgezien. En ook de prijs speelde mee natuurlijk, ik zou moeten opleggen bij een overstap en die investering was op dat moment niet verantwoord…

  2. Overstappen doe ik zelf ook nog niet. Canon heeft zeker voordelen tov Nikon, en hun toplenzen zijn ook goedkoper dan de Nikkors.

    Voorlopig voldoet m’n D200 nog; en ik blijf er van overtuigd dat Nikon binnen afzienbare tijd wel het niveau qua ruis van Canon zal kunnen benaderen, en ook wel ooit met een Full Frame uitkomt.

    Het jammere aan overstappen is dat het niet enkel de body is die je moet vervangen. Op een bepaald moment kies je voor een platform, en als je na een aantal jaar naar een ander platform wilt overstappen, dan kan dat financieel idd nog wel eens tegenvallen. Nieuwe lenzen, nieuwe flitser, etc…

Geef een reactie

