Meet My Mom


In de voorbije weken heb ik een paar portret-foto’s gemaakt. Ik heb zowel studio- als locatie-portretten gemaakt, en ik zal de resultaten van bepaalde shoots hier posten (als ik het niet vergeet😛 ).

Om te beginnen, een locatie-portret van m’n ma:

Ik heb haar geportretteerd in haar bureau; ze schildert en kalligrafeert graag, en ik wou dit tonen in m’n foto’s.

high iso portrait creative mother

high iso portrait creative mother2

De opnames zijn gemaakt met aanwezig licht; aangezien ik (nog) geen externe flitser heb, kon ik ook moeilijk anders.

Ik heb een Nikon D200 gebruikt met een 50mm f/1.8 objectief. Aangezien er niet veel licht was, heb ik de foto’s gemaakt met een grote diafragma opening en een een hoge ISO setting (1000).

Desondanks de hoge gevoeligheid ben ik best tevreden over het ruis-niveau in de foto’s. Eigenlijk is er vrijwel geen ruis op waar te nemen. Ik heb deze foto’s ook op 20×27 laten printen en deze afdrukken zijn ruis-vrij.

2 Reacties op “Meet My Mom

  1. your photos are awesome..i’m tempted to go pick up your camera😉

    You might find this interesting..i bumped into it a couple weeks ago..

    http://www.microsoft.com/windowsxp/using/digitalphotography/prophoto/photoinfo.mspx

    also, the new Windows Imaging Components look really cool..

  2. Thanks🙂
    And thanks for that link to ‘Photo Info’. Right now, I’m using Opanda’s IExif Viewer to view exif-information, but afaik the ‘opanda-tool’ doesn’t allow me to change or delete the information. thx for the tip

Geef een reactie

