High Key


Gisteren was ik wat aan het experimenteren in een studio. Ik wou een high-key foto maken van een paar objecten, maar geen enkel object leverde echt bevredigende resultaten op…. tot wanneer er iemand met een aantal aanstekers op de proppen kwam:

Afgezien van wat aanpassingen in de ‘levels’ in Photoshop, is er verder niets aan deze foto ‘gesoept’.🙂

Ik heb de aanstekers op een reproductie-tafel die een plexi-blad had, gezet, en ik heb 2 elinchrome flitsers gebruikt om deze foto te maken. (Een flitser frontaal op het onderwerp, en de andere flitser onder de tafel, achteraan het onderwerp).

2 Reacties op “High Key

  1. Leuke foto. Heb je de plexiplaat in een fotowinkel of in een gewone doe-het-zelf zaak gekocht? En is er iets waar je op moet letten bij zulke plexiplaten? Zijn de elinchrom flitsers trouwens van jou?

    één opmerking: jammer dat de banner bovenin de post zo de aandacht trekt. Dan doe je al die moeite om een mooi shot te maken.http://pietel.be

  2. Die plexi was in een fotowinkel gekocht, maar het was niet de mijne. ’t Was een ondoorzichtige witte plexi die in een productie-tafel geplooid werd.
    De elinchrome’s waren ook niet de mijne, jammergenoeg.
    Ik heb wel gezien dat je bij Focilux voor een redelijke prijs een basic studio setje kan kopen, bestaande uit 2 elinchrome fliters (wel maar 100 of 200 watt dacht ik, 2 statieven en 2 softboxen of paraplu’s).

Geef een reactie

